10. Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczący remontów dróg

Jakiego rodzaju "prace" przeprowadzane są przez geodetow na zlecenie gminny Hanna przy drodze prowadzącej z Kolonii Hanna przez Gaj przechodzącej w ul. Świerkową? Na jekiej podstawie prawnej są prowadzone? Na mocy jakich decyzji administracyjnych?

Dlaczego nie są o nich informowani właściciele działek przelegających do w/w drogi?

Czy "prace" te prowadzone są w ramach kampanii wyborczej tzw. kkw Grażyny Kowalik ("pesel")?

Czy zawiadamiane o nich były organy ścigania? Czy organy ścigania prowadzą w tej sprawie postępowanie?

W ZWIĄZKU Z NIEODWRACALNYMI SKUTKAMI W/W PRAC ZWRACAM SIĘ O PILNĄ ODPOWIEDŹ I PRZESŁANIE DOKUMENTACJI W/W PRAC W TYM DOKUMENTACJĘ FOTOGRAFICZNĄ.

 Odpowiedź

Na podstawie art. 10  ust. 1, w związku z art. 4 ust. 1, pkt. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie informacji publicznej (t.j., Dz. U. z 2022 r., poz. 902) w odpowiedzi na wniosek z dnia 23.03.2023 r., niniejszym informuję, że: Gmina Hanna nie zleciła geodetom wykonania prac na drodze o której Pan pyta.

W ramach zamówienia publicznego pn.: ,,Modernizacja (przebudowa) dróg gminnych na terenie gminy Hanna” firma, która wygrała przetarg wykonuje roboty dotyczące przebudowy drogi gminnej Nr 101218L na odcinku 0,997 km, od strony drogi powiatowej Nr 1700L w Dańcach i w ramach tego zamówienia Wykonawca zleca geodetom wytyczenie pasa drogowego na odcinku przeznaczonym do przebudowy. Prace wykonywane są w oparciu o zamówienie publiczne przeprowadzone w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z późn. zm.). Drogi objęte zamówieniem przeznaczone do przebudowy nie wymagały decyzji pozwolenia na budowę, a jedynie zgłoszenia do Starostwa Powiatowego. Ponadto odcinki dróg objęte inwestycją nie wymagały przeprowadzenia postępowania środowiskowego z uwagi na to, że inwestycja nie jest zaliczana do przedsięwzięć mogących pogorszyć stan środowiska zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839) – długość odcinka poniżej 1 km.

W związku z powyższym nie było podstaw prawnych do powiadamiania pisemnego właścicieli nieruchomości przyległych. Nie były zawiadamiane organy ścigania i nie toczy się żadne postępowanie w tej sprawie.

Dokumentacja przedmiotowej drogi dostępna jest na platformie prowadzonego postępowania dot. udzielenia zamówienia publicznego, pod linkiem:

https://gminahanna.ezamawiajacy.pl/pn/gminahanna/demand/notice/public/82483/details

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. piątek, 07, kwiecień 2023 06:03 Marek Baj