KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W HANNIE OGŁASZA
II NABÓR NA STANOWISKO GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO W GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ
W HANNIE

Warunki pracy: w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hannie

Stanowisko: Główny Księgowy

Wymiar zatrudnienia: 1 etat

Planowana data zatrudnienia: 1 październik 2024 r.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6%.

  1. Wymagania niezbędne:
    • Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
    • Nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe jak również nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
    • Posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego.
    • Spełnia jeden z poniższych warunków:
      1. ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
      2. ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
      3. jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
      4. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
    • Posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku.
    • Posiada obywatelstwo polskie.
    • Posiada nieposzlakowaną opinię.
    • Posiada znajomość przepisów z zakresu:
      1. ustawy o samorządzie gminnym,
      2. ustawy o pomocy społecznej,
      3. ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
      4. ustawy o świadczeniach rodzinnych,
      5. ustawy o ubezpieczeniach społecznych.
    • Znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy.
    • Znajomość regulacji prawnych z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej.
    • Znajomość przepisów z zakresu prawa pracy oraz podatku dochodowego od osób fizycznych.
    • Umiejętność sporządzania sprawozdawczości i analiz.
    • Umiejętność biegłego posługiwania się narzędziami informatycznymi (środowisko Windows, Excel, Płatnik, programy finansowo-księgowe, płacowe).
  2. Wymagania dodatkowe:
    • Doświadczenie w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych, w tym doświadczenie na stanowisku głównego księgowego jednostki budżetowej lub zakładu budżetowego.
    • Znajomość przepisów dotyczących zasad wykorzystywania, ewidencjonowania i rozliczania środków przyznawanych na realizację projektów w ramach Programów Unii Europejskiej.
    • Samodzielność i kreatywność, odporność na stres.
    • Umiejętność skutecznego komunikowania się.
    • Wysoka kultura osobista.
  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
    • w zakresie prowadzenia rachunkowości jednostki:
      • Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym m. in.:
        1. dokumentacji opisującej przyjęte przez jednostkę zasady (politykę) rachunkowości obejmującej wykaz stosowanych w jednostce ksiąg rachunkowych i opis sposobu ich prowadzenia,
        2. instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych, ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania, przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, gospodarowania środkami trwałymi.
      • Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki.
      • Organizowanie i nadzorowanie przebiegu prac związanych z inwentaryzacją mienia jednostki, w tym:
        1. opracowywanie harmonogramów inwentaryzacji mienia jednostki z uwzględnieniem obowiązującej częstotliwości i terminów inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów,
        2. wnioskowanie do kierownika jednostki o zarządzenie inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów zgodnie z tym harmonogramem,
        3. przygotowywanie projektów zarządzeń do kierownika jednostki w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji poszczególnych składników mienia jednostki, rozliczanie wyników inwentaryzacji w księgach rozrachunkowych.
      • Dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego jednostki.
      • Sporządzanie sprawozdań zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie sprawozdawczości budżetowej i w zakresie operacji finansowych.
      • Czuwanie nad prawidłowym i terminowym obiegiem dokumentów księgowych.
      • Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji księgowej w sposób zabezpieczający ją przed dostępem osób nieuprawnionych, zaginięciem lub zniszczeniem.
    • w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej jednostki:
      • Opracowywanie projektu planu finansowego jednostki i jego zmian zgodnie z procedurą obowiązującą w jednostce oraz przedkładanie go do zatwierdzenia kierownikowi jednostki.
      • Dokonywanie analizy wykonania planu finansowego jednostki i bieżące informowanie kierownika jednostki o stopniu realizacji dochodów i wydatków.
      • Dokonywanie bieżącej analizy prawidłowości wykorzystania środków otrzymanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego na pokrycie wydatków.
      • Czuwanie nad prawidłowością umów zawieranych przez jednostkę pod względem finansowym.
      • Zapewnienie prawidłowego i terminowego pobierania należności z tytułu dochodów budżetowych.
      • Przeprowadzenie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostki.
      • Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
      • Zapewnienie ochrony mienia będącego w posiadaniu jednostki.
      • Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń – sporządzanie list płac, rozliczenia z ZUS, Urzędem Skarbowym.
  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
  • Zatrudnienie na podstawi umowy o pracę.
  • Praca administracyjno-biurowa w wymiarze 8 godzin dziennie, z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin na dobę.
  • Tygodniowy wymiar pracy: 40 godzin.
  • Stanowisko pracy znajduje się na parterze budynku biurowego, konieczność poruszania się po kondygnacjach.
  • Stanowisko pracy spełnia wymagania BHP, nie jest narażone na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy; nie istnieją bariery utrudniające wykonywanie pracy.
  • Praca wymagająca wysokiego stopnia samodzielności i współpracy z innymi działaniami ośrodka oraz zewnętrznymi instytucjami publicznymi.
  1. Wymagane dokumenty:
    • List motywacyjny.
    • Życiorys – curriculum vitae (CV).
    • Wypełniony kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
    • Kserokopia świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy – zaświadczenie o zatrudnieniu.
    • Kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz dodatkowe umiejętności.
    • Oświadczenia kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, nieposzlakowanej opinii oraz oświadczenie kandydata, iż nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe jak również nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
    • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procedury naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą o pracownikach samorządowych.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
    • Kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych.
    • Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia

Kserokopie dokumentów złożonych w ofercie musze być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

List motywacyjny i kwestionariusz osobowy powinny być podpisane własnoręcznie i opatrzone klauzulą:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych”

  1. Termin i miejsce składania dokumentów:
  • Dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie z adnotacją „Nabór na stanowisko Głównego Księgowego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Hannie” należy składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Hannie ul. Rynek 2/1, 22-220 Hanna do dnia 26 września 2024 r. do godziny 15:30. W przypadku przesłania oferty pocztą – decyduje data wpłynięcia oferty do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hannie. Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.
  • Aplikacje, które wpłyną po określonym terminie oraz które nie będą spełniać niezbędnych wymagań nie będą rozpatrywane.
  • Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Informacja o wynikach naboru umieszczona będzie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hannie oraz na tablicy ogłoszeń.
  1. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych:

Dane osobowe kandydatów:

 1) będą przetwarzane w celu rekrutacji na stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze, na podstawie art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46//WE;

2) nie będą udostępniane innym odbiorcom;

3) nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany nie dłużej niż 3 miesiące od zakończenia procesu rekrutacji.

Kandydatom przysługuje prawo żądania:

1) dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia (w przypadku i na zasadach określonych w przepisach regulujących ochronę danych osobowych), ograniczenia ich przetwarzania;

2) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – na zasadach określonych w przepisach prawa regulujących ochronę danych osobowych.

 

Hanna, dnia 16 września 2024 r.

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
Ogłoszenie o II naborze na stanowisko Głónego Księgowego w GOPS docx 21.34 KB Marek Baj
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
wtorek, 17, wrzesień 2024 06:46 Marek Baj